Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Návrh a realizace kompetenčního přístupu při práci s dětmi mladšího školního věku v organizaci Junák - český skaut, z. s.
Čížková, Barbora ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Cílem práce je vytvořit a zavést kompetenční model v organizaci Junák - český skaut, z. s. pro děti mladšího školního věku. Následně se zaměřit na analýzu jeho možností a mezí. Teoretická část práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy a vzdělávání. Pozornost je věnována především proměně výchovného programu v dětské organizaci Junák - český skaut, z. s. na začátku 21. století. Zároveň se zabývá samotným pojmem kompetence a klíčová kompetence. Praktická část byla realizována formou akčního výzkumu ve 3. oddílu Holubov. Nejprve se zaměřuje pomocí dotazníkového šetření na reflexi skautských stezek, tedy současného skautského nástroje kompetenčního přístupu. Následně na vytvoření nového kompetenčního modelu, který ověřuje v praxi a opět reflektuje. V závěrečné části jsou analyzovány možnosti a meze tohoto nového modelu a navrženy další postupy práce s ním. Klíčová slova klíčové kompetence, kompetenční model, skauting, Junák, skautská stezka, výchovná metoda, Nový program (výchovný skautský program), výchovné nástroje, osobní rozvoj, kompetenční přístup.
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.